About Contact Hantu Maklok Halus Blackout Privacy Policy Blog

Hero Image Using Flex

Maklok Ghaib Ada Dimana-mana Sahaja

Mereka telah wujud sebelum kita beritahun yang lalu.

Dikalangan mereka ada yang baik dan ada yang jahat dan suka menyangkat manusia!

Diganggu Hantu Kucing

Dikampung, benda benda ghaib dan penyakat manusia,memang sentiasa ada. Percaya atau tidak terpulang pada anda, kerana ramai tak pernah alami, kalau dah kena sekali baru tau.

Cerita Pendek
Diganggu Hnatu Berupa Seekor Kucing

 

Tapi percaya tak percaya, masyarakat kota tak juga berani nonton filem seram kat pawagam.

Entah mengapa aku, hari itu aku sanggup pula balik awal pagi ke kampung, biasanya aku tunggu cerah dahulu. Dari bandar kecil aku menaiki kereta sapu ke kampung, mengambil masa dalam 15 minit. Setiba di kampung, iaitu di jalan besar, aku berhenti dan akan memulakan dengan berjalan kaki.

Oleh kerana terlalu pagi dan masih gelap, dan belom subuh pulak tuh, so aku hanya duduk ditepi jalan, berdekatan sebuah rumah orang kampung. Lega hati makcik tuh dah buka kedai/gerai kecil. Itulah masalahnya, aku tak pula berfikir kenapa rumah gelap dan kedai ditepi cerah, dan nampak macam ada orang.

Tiba tiba seekor anak kucing mengiaw giaw dikaki ku, aku cuba tolak tolak menggunakan kaki, kucing tadi masih mengiaw giaw dan menggesel badannya ke pergelangan betis ku. Comel pula anak kucing hitam nih, bisik aku, terfikir ja nak bawak balik, tapi aku rasa itu kucing milik tuan rumah tuh.

Sudah 2 batang habis aku hisap rokok, rasa boring plak duduk ditepi jalan nih, aku pon melangkah menuju jalan kecil yang samar samar nampak jalan,

Tiba tiba anak kucing tadi mengikut aku, tapi bukan dibelakang, tapi disebelah kiri aku dalam semak samun, dia mengiaw giaw. Sampai dipertengahan jalan kucing tadi masih mengiaw giaw kat sebelah, aku  uat bodo  ja. Sampai disatu tempat aku rasa tak confident dengan kucing tadi, macam mana dia boleh berjalan seiring dengan aku, sedangkan ada semak samun dan tembok dinding rumah orang, macam mana dia melintas bisik hati ku.

Lalu aku berhenti sekejap, menoleh kearah suara anak kucing tadi dan dia mengiaw dengan lembut, hiaran pula aku, kenapa dia tak ikut dibelakang aku ja, kalau nak ikut? Aku berhenti dia berhenti berjalan. dan mengiaw giaw pula dalam semak samun.

Aku teruskan berjalan, apa lagi suara kucing tadi mengiaw giaw makin kuat, aku rasa dah serabai, bulu roma berdiri, terasa bulu leher mengembang, nak berlari itu kerja lagi tak elok, so aku confident berani serta membuka lampu dari handphone lama, masa tuh android belum tercipta. Tau tau ja lah cahaya lampu handphone, malap semacam.



 

Aku tak henti henti baca ayat suci al qur'an yang aku ingat, dan suara kucing mengiaw masih kedengaran, aku confirm ini bukan kucing, mesti "SETAN" sebab aku sudah sampai ke satu halamam rumah sebuah penduduk kmapung yang berpagar pagar dan halaman rumah tersebut terang tanpa sampah, pepohon, dan kucing tersebut mengiaw giaw seolah olah berada de belakang rumah tersebut iaitu hampir diselekoh yang mana sepatutnya aku lalui.

Nampaknya dia dahulu sampai sebelum aku! Aku dah mula "cuak" aku beranikan diri berjalan juga hingga ke selekoh dan memasuki kawasan sanak saudara aku, lega rasa, tapi rumah masih kedepan.

Ya kucing tadi masih mengiaw giaw, kali ini dalam hutan tebal, tapi kedengaran sungguh jelas, seolah olah ada ja kat sebelah aku.

Setelah sampai dihadapan rumah sepupu aku, memang rumah masih gelap, tak ada lagi bangkit tidur, tapi aku rasa berani sikit. Di siru aku berhenti dan membaca surah Ayat Qursi, kucing tersebut masih mengiaw tapi macam sedih suaranya. Aku boleh agak dia berhenti kat hutan betul betul dekat pohoh pulau dan pokok-pokok yang lain.

Yang aku hairan, suara mengiaw nya seolah dia berada jauh dari aku, tapi kenapa suara dia jelas, bukankah ia masih anak kucing? Dari jalan besar hingga ke kawasan pendalaman dia ikut aku. itu sudah melampau. So terus melangkah dan dia masih mengiaw dan kali dia tak bergerak, seolah dia sudah berenti, tapi masih mengiaw giaw.

Leganya aku sudah sampai ke rumah aku dipagi yang penuh gelap. Hnatu kucing tadi telah berenti dalam hutan dan tak kedengaran lagi suara dia.


Person Editor By: Flynns

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Koleksi Cerpen dan Novel

Ada kisah yang benar serta ada kisah rekaan.

Stay tune bersama kami rakan CerpenJer

Iklan1
Iklan2
Iklan3
Iklan4

Nota

Cerpen, Novel, Kisah Benar, Mystery dalam blog ini adalah terpelihara.

Topic Archive

Blog
Alam Tikus
Blog
Blog
Blog
All substance on this site, including lexicon, thesaurus, writing, topography, and other reference information is for instructive purposes as it were. This data ought not be viewed as entire, breakthrough, and isn't proposed to be utilized as a part of place of a visit, meeting, or guidance of a legitimate, therapeutic, or some other expert.
Alamtikus Alamtikus Alamtikus Alamtikus Alamtikus Alamtikus

Blog Cerpen, Compatible view with, Chrome, Firefox, Internet Explorer, Apple and more, as well Best view for Mobile or All type of Tab

Copyright © - All Right Reserved Template By Filmadia